Wedle doniesień z Francji ekipa Renault podjęła już decyzję o wdrożeniu trzeciej specyfikacji swojego tegorocznego silnika na Grand Prix Belgii. Nowy silnik ma poprawić moc jednostki o około 10 - 15 KM.
Przed przerwą wakacyjną ekipa Renault potwierdziła iż pracuje nad specyfikacją C swojego silnika i zastanawia się nad tym kiedy najlepiej będzie ją wdrożyć.Założenie nowych silników w bolidach Daniela Ricciardo i Nico Hulkenberga na tym etapie sezonu będzie oznaczało już kary przesunięcia na polach startowych. To samo dotyczy obydwu kierowców McLarena.
Serwis F1only.fr podał jednak, że Renault podjęło już decyzję o wdrożeniu nowego silnika na szybkim torze Spa-Francorchamps, który tradycyjnie stawia olbrzymie wymagania przed jednostką napędową. Zespół spodziewa się po nowej specyfikacji "poprawy od 10 do 15 KM".
Pierwszy nową jednostkę ma przetestować w piątek Daniel Ricciardo, po czym ekipa ma podjąć decyzję co do wykorzystania silnika w dalszej części weekendu. Nie wiadomo jeszcze, czy nowa specyfikacja pojawi się w obu bolidach Renault już w Belgii, czy może zespół zdecyduje się założyć nowy silnik w bolidzie Nico Hulkenberga dopiero podczas GP Włoch.
21.08.2019 10:56
0
Czyli będą mogli pojechać o jakąś jedną - dwie dziesiąte sekundy na okrążeniu szybciej przez 10 kółek, po czym kulturalnie zatrzymać się na poboczu w kłębach białego dymu, albo i bez niego, jak to mają w zwyczaju. Renault jest chyba największym rozczarowaniem tego sezonu dla mnie :(
21.08.2019 11:50
0
Fabryka, która najbardziej naciskała na wdrożenie nowych silników na 2014 rok, bo inaczej odejdą. Zresztą widać po Maclarenie, że nawet bolid maja do d... Skoro RIC do momentu nie podpisania kontraktu z Reno był przed VER w generalce, to świadczy źle o bolidzie.
21.08.2019 18:45
0
I jakieś 10-15% więcej szans na awarię? Kiedy pozbędą się Cyryla?
21.08.2019 21:07
0
No to teraz będzie twarda walka z mercem bo ferrari i RBR to cienkie bolki, a tak na serio to dopóki renia nie będzie miała odpowiedniego bolidu to silnik może mieć i dwa tys. km to i tak nic z tego nie będzie, wygląda na to że poprawili awaryjność swoich jednostek ale bolid jako taki jest spiepszony
21.08.2019 21:59
0
To nie rok 2015 gdzie 10-15 KM robi różnice.
22.08.2019 09:32
0
Zobaczymy czy McLaren będzie walczył o coś więcej po zamontowaniu nowej jednostki.
23.08.2019 13:05
0
@1 Ja raczej bym brał pod uwagę utrzymanie tempa a dopiero pod koniec wyścigu spektakularne kłęby dymu i pary :-)
23.08.2019 21:05
0
Ja uważam że to błąd konstrukcyjny bolidu, a dokładnie zła ergonomia kierownicy. Maja przycisk z dymem i parą tu przy przycisku wyprzedzania :P. Mclaren ma dobrze zaprojektowana kierownice i nie maja takich problemów :D
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się